top of page
IMG-20220621-WA0046.jpeg

הכשרת מורים וגננות-חינוך ולדורף

לימודי חינוך וולדורף, החינוך האנתרופוסופי, הינם לימודים במסלול ארבע שנתי. 

שנת היסוד באנתרופוסופיה הינה השנה הראשונה במסלול זה והיא מהווה את הבסיס המהותי ללימודי אלו.

 

מסלול זה מזמין אליו את כל מי שעולמות הילדות והחינוך נוגעים בו – אנשי חינוך בנפשם או במקצועם, המחפשים להכיר ולהתמקצע בחינוך אחר ומשמעותי, הורים עם שאלות וחיפוש של כוון חינוכי וכל מי שמחפש לימודי חינוך שיש בהם עומק של מסע פנימי ושל דרך התפתחות אישית.

במסגרת לימודי החינוך נעמיק אל מסע ההתפתחות של הילד מלידה ועד בגרות, נכיר את נקודות הציון המהותיות האופייניות לכל גיל וגיל ויחד עם זאת את מגוון התבטאויותיהן השונות.

נכיר את תפישת החינוך האנתרופוסופי וכיצד היא מיושמת בתכנית הלימודים בכיתות ביה"ס.

נפגוש את שאלת הבשלות לכיתה א', ונפתח נקודות מבט חדשות על לקויות למידה.

נתנסה בכתיבה לילדים, בסיפור סיפורים, בחיפוש אחר התאמה לגיל ובבניית תקופות לימוד חווייתיות וערכיות.

כמו כן נצפה בשיעורים, ונתנסה בעבודה עם ילדים בכיתות.

לימודי הכשרת המורים והגננות מתקיימים בתוך בית-ספר וולדורף מלא חיים וילדים! 

בכך מתאפשרת פתיחת דלת למציאות היומיומית בביה"ס: נוכל לראות כיצד הילדים לומדים חשבון דרך קפיצה בחבל, לומדים לכתוב דרך תנועה וציור, רוכשים יכולות חברתיות דרך שיעור משחקים או סיפורי אגדות.

נראה כיצד כיתה שלמה מעלה הצגה בה כולם שרים, מנגנים ומשחקים בשמחת עשייה ובבטחון.

כמו הילדים בביה"ס - ישתתפו גם הסטודנטים בפרוייקטי הצגה ואוריתמיה, שירה וחלילית, ויעלו אותם בפני ילדי ביה"ס קורצ'אק.

"האדם פועל בעולם לא רק דרך מה שהוא עושה, אלא קודם לכל דרך מה שהינו."

ר. שטיינר (מתוך ההרצאה הראשונה בקובץ הרצאות "ידע האדם כבסיס לתורת החינוך" הנלמד במסלול זה).

 

מתוך תפישה זו ניתן בסמינר מקום מרכזי גם לדרך הפנימית-התחנכותית שלנו כבני אדם, לא פחות מרכישת הכלים הפרקטיים.

כך באמצעות לימודי אומנויות עשירים ובאמצעות העמקה של לימודי האנתרופוסופיה - אנו מנסים ליצור כלי פנימי, שיאפשר לנו לפגוש את עצמנו ואת הילדים בערות ובנוכחות.

כך מתהווה אט אט לאורך שנות הלימודים בסיס הכרתי-אומנותי-פנימי נרחב ומעשי לעבודה עם ילדים מתוך האנתרופוסופיה.

*הלימודים מוכרים במכללה לחינוך ע״ש דוד ילין לתואר ראשון ותעודת הוראה, בתוספת השלמה.

bottom of page